Main menu: Reviews | Problems | Petitions

REVIEW 
United we stand, divided we fall
Evaluate your experience with a service, business or a professional. Let others know.
Your connection is not secure and the transmitted data can be observed by a third party. Click this icon to switch to encrypt all transmitted and received data.
Region: United States change region
  
  English language currently set Cambiar a la lengua española Switch to Chinese language Переключить на русский язык Перейти на українську мову  
This site does not remove reviews

The site has 2596795 organizations
66572 specialists
0.49587985762348236 positive reviews
0.06714125505875469 neutral feedbacks

Register

login:

password:




Our reviews are nonprofit. We don't get money from advertising; we don't allow blackmailing and deletion of reviews.

We apply advanced methods to rate reviews.

The site is worldwide

Our site is simple, easy to navigate and accessible via mobile devices.

Our site encourages you to share your experiences with any company or professional. The goal is to help prospective customers choose better companies and to improve quality of service.

                         

Reviews, evaluations of all organizations and specialists

Check your customer by phone number


Ministerio de Educación de España

http://www.educacion.gob.es
Calle de Alcalá, 36

Madrid

Spain
☎  902 21 85 00
El Ministerio de Educación es el órgano de Gobierno de la Administración General del Estado encargado de la administración y conservación de los organismos públicos de España en materia de Educación No Universitaria, Universidades y de Formación Profesional; así como de distribuir los presupuestos generales del Estado entre sus organismos. El antecesor de este Ministerio, -de Instrucción Pública- se creó durante la Regencia de María Cristina de Habsburgo-Lorena con la creación por el entonces Presidente del Gobierno Francisco Silvela, mediante Real Decreto de 18 de abril de 1900, del Ministerio de Instrucción Pública y Bellas Artes y cuyo primer titular fue Antonio García Alix. Silvela había accedido poco antes a la Presidencia del Consejo y estuvo obligado a recortar presupuestos tras el desastre del 98. Así en abril remodeló el gabinete eliminando el Ministerio de Ultramar -que sin las colonías no tenía sentido- y el de Fomento, creando, además del de Instrucción, el de Agricultura. Alix duró como ministro algo más de diez meses, y no contó con presupuesto para desarrollar el Ministerio. Así, no sería hasta la entrada del Conde de Romanones que empezaría a perfilarse un modelo de Ministerio con tímidos aires regeneracionistas. El ministro actual es Ángel Gabilondo Pujol, independiente, ex rector de la Universidad Autónoma de Madrid.

No reviews yet. Please, add one if you had a personal experience with it. Ministerio de Educación de España